Tiedote: Säihkeen osallistujat tutustuvat johtajien työhön 1000 nuorta johtajaa -kampanjassa

Uudenmaan partiopiirin piirileiri Säihke 2017 on parhaillaan käynnissä Hangon Syndalenissa. Säihke on mukana 1000 nuorta johtajaa -kampanjassa, jonka puitteissa nuoret pääsevät tutustumaan hankolaisten johtajien työhön päivän ajan.

Tiistaina 18.7.2017 ryhmä Säihkeelle osallistuvia nuoria pääsee tutustumaan päiväksi Hangossa toimivien johtajien työhön. 1000 nuorta johtajaa on Nuorkauppakamarin koordinoima valtakunnallinen hanke, jonka tavoitteena on antaa tuhannelle nuorelle mahdollisuus tutustua johtajuuteen. Yhteistyöstä Säihkeen kanssa vastaa Hangon Nuorkauppakamari ja Länsi-Uudenmaan Kauppakamari.

Säihkeellä kampanjayhteistyöstä vastaa Taru Salonsaari. “Päivän tarkoituksena on näyttää, millaista johtajuutta ja taitoja työelämässä tarvitaan. Tämä on partiolaisille luonnollinen yhteistyömalli. Partiolaisilla on ollut muun muassa Parempaa johtajuutta -kampanja ja Johtajatulet -tapahtuma on tulossa taas elokuussa”, Salonsaari kertoo.

Elisa Suikkanen, 21, Jokipartiosta ja Nestori Mäntysaari, 22 Sipoon Hukista ovat mukana kampanjassa. He tähtäävät työelämässä johtotehtäviin. “Odotan, että pääsee näkemään, mitä yhtymäkohtia ja eroja partiossa johtamisella ja yrityksen johtamisella on”, Mäntysaari kertoo odotuksiaan päivälle. “Minua kiinnostaa tietää, miten partiossa opittuja johtamistaitoja voi hyödyntää työssä”, Elisa kertoo.

Suikkanen ja Mäntysaari odottavat päivää innolla. “Odotan saavani uutta näkemystä johtamiseen ja sitä, että pääsen tarkkailemaan johtajan työtä lähietäisyydeltä.” Mäntysaari kertoo odottavansa päivää mielenkiinnolla ja jännityksellä. “Olen todella innolla lähdössä mukaan projektiin”, Suikkanen lisää.

Suikkanen odottaa pääsevänsä soveltamaan aiempaa oppimaansa ja ajattelutapaansa. Nuoret kertovat tähtäävänsä työelämässä johtatehtäviin.

Partiolaisilla on oma laaja johtajakoulutuksensa ja usein partiossa opituista taidoista on paljon hyötyä työelämässä. “Usein vasta työelämässä huomaa, mitä kaikkia asioita on oppinut partion kautta. Projekti tarjoaa nuorille yhden mahdollisuuden havaita näitä asioita jo aiemmin”, Salonsaari kertoo.

Teksti: Carolina Rebhan

Kuva: Laura Halme